ماهیدا برند ایرانی تولید کننده مانتوهای شیک پائیزی

1035

مهدیه کیانی طراح لباس برند «ماهیدا» در ایران به دویچه وله می‌گوید: «علیرغم محدودیت‌های موجود در ایران اما طراحی لباس تازه در حال شکوفا شدن است و طراحان لباس به عنوان یک فرد موثر در عرصه مشاغل اجتماعی مطرح می‌شوند».

مهدیه کیانی طراح لباس برند «ماهیدا» در ایران می‌گوید امسال بالا رفتن قیمت ارز باعث شد، استقبال از لباس تولید ایران بیشتر شود. او می‌گوید سعی کرده در برخی طرح‌هایش از لباس سنتی آفریقا یا ژاپن الهام بگیرد.

مهدیه کیانی، میگوید با وجودیکه در کنکور سراسری ایران رتبه ۴۲ را بدست آورده است و حق انتخاب رشته های متنوع دانشگاهی را داشته است، ترجیح داده است علاقه خود یعنی طراحی لباس را دنبال کند. او در رشته طراحی لباس در ایران تحصیل کرده است.

مهدیه در مورد گرایش مردم به پوشش خود میگوید نوع لباس در ایران بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. در سالهای گذشته برندهای مختلفی از لباسهای زنانه و مردانه در ایران بوجود آمده است . طراح لباس برند ماهیدا میگوید امال با توجه به افزایش نرخ ارز استقبال از لباسهای تولید داخل بیشتر شده است.

مهدیه میگوید سعی کرده در طراحی لباسهایش از طراحان بزرگ دنیا الهام بگیرد. او می افزاید: سعی می کنم کمی از طراحان بزرگ الهام بگیرم مثلا این که چه رنگهایی را استفاده می نمایندیا امسال به چه چیزی توجه پیدا کرده اند. حوزه آنها بیشتر لباس است و حوزه ما بیشتر مانتو، تغییراتی که لازم است را انجام میدهیم.

به گفته مهدیه کیانی امسال نیز بسیاری از طراحان لباس دنیا از رنگ نارنجی استفاده کرده اند. او میگوید امسال هم خیلی رنگین مد است. مثلا اینجا از کارهای که طرحهای تکه تکه دارند استقبال زیادی می نمایند. پارسال نیز طراحان بزرگ دنیا از رنگ نارنجی زیاد استفاده نموده اند. ما هم پارسال از رنگ نارنجی در طرحهایمان استفاده کردیم، به همراه سیز و آبی.

مهدیه کیانی از علاقه اش به الهام گرفتن از لباس سایر ملل مانند ژاپنی یا لباس سنتی آفریقایی در طراحی لباس میگوید. همچنین او از علاقه اش به وارد شدن به بازار پوشاک مردانه میگوید، میخواستم وارد بازار لباس مردانه بخصوص کراوات بشوم، اما محدودیتهای اطلاع رسانی و حتی اینکه فروش کروات در ویترین مغازه ها ممنوع بود باعث شد ترجیح دهم فعلا در حوزه لباس زنانه بمانم.

مهدیه در رابطه با اینکه پارچه های استفاده شده ایرانی است یا خارجی توضیح میدهد؛ برعکس گذشته که صنایع نساجی ایران خیلی پیشرفته بود و حرفی برای گفتن داشت الان دیگر اینطور نیست. فرضا یکسری کارخانه هم که در مازندران بودند الان دیگر بسته شده اند. فقط در پائیز من از یکی دو تا پارچه ایرانی استفاده کردم که آنقدر کیفیتشان پائین بود که ترجیح دادم دیگر استفاده نکنم.

اکثر پارچه های موجود در ایران وارداتی هستند و از کشور هند وارد شده اند. من هم مجبورم از پارچه های بازار استفاده کنم و به جای دیگری دسترسی ندارم البته اگر مسافرت روم با خودم پارچه می آورم ولی اگر به مسافرت نروم باید از همین پارچه هایی که در بازار است استفاده بکنم. ما هم نمیتوانیم بگوییم پارچه ای را که ما دوست داریم برایمان ببافید.

مانتو

طراح برند ماهیدا ادامه میدهد مخاطباان لباسهایش گروه سنی بین ۲۰-۴۰ سال هستند. او میگوید در طرح لباسهایش نو آوری هم میکند تا طرحها جدید باشند اما در مورد رنگ مجبور است نرمش نشان دهد و به علاقه بازار هم توجه کند.

به گفته وی استقبال زنان ایرانی از رنگهای محتاط بیشتر است. او میگوید خیلی ها هستند که مثلا رنگهای جیغ همچون قرمز و یا زرد می پوشند ولی تعدادشان کم است. فرضا ۸۰% خانها سمت کارهای کرم-قهوه ای می روند.

همچنین مهدیه میگوید همچنین من می دانم که دختران کشورم خیلی قد بلند نیستند. پس مجبورم طوری طرح بزنم که برای آدمهای قد بلند نباشد یا یکسری چیزهای ظاهریشان را در نظر بگیرم، فرضا باید قد و رنگ و رویشان و هیکلشان را در نظر بگیرم.

فرصت تبلیغات

تبلیغات متنی

استخدام در وب نگین
 
   

کانال اختصاصی وب نگین در تلگرام

پاسخ