تفاوت رزرو آنلاین، نیمه‌آنلاین و آفلاین در “هتلوکس” چیست؟

10

رزرو آنلاین

در رزرو" آنلاین"، تمامی فرآیندهای رزرو میان مشتری و هتل بدون دخالت انسانی و توسط روبات‌های نرم‌افزاری انجام می‌شوند، واسطه‌ها کنار گذاشته شده و درخواست مسافر به طور مستقیم روی نرم‌افزار هتلداری مستقر در هتل ثبت می‌شود.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، در رزرو” آنلاین”، فرآیند جایابی و ثبت رزرو بدون دخالت انسانی و با کمترین خطای ممکن انجام شده و مسافر از موجود بودن اتاق در هتل اطمینان کسب می‌کند و پس از تکمیل فرآیند رزرو از ظرفیت اتاق‌های خالی در هتل کم می‌شود. همچنین مسئولان هتل بلافاصله از رزرو انجام شده مطلع شده و ضمن دریافت اطلاعات مسافر و وجه رزرو و درج آن در حساب‌های مالی هتل، آماده پذیرش مسافر خواهند بود.

سایت هتلوکس در مطلبی به معرفی خدمات خود پرداخت که در این مطالب می‌‍‌خوانیم: مهم‌ترین ویژگی رزرو آنلاین، حذف واسطه‌ها میان مسافر و هتل، اطمینان خاطر مسافر از معتبربودن واچر (تاییدیه رزرو) و همچنین حذف خطاهای انسانی و کاربری در هتل به ویژه در فصل‌های پرسفر است.

 روبات‌های نرم‌افزاری رزرو، بدون هیچ محدودیت و بدون نیاز به نیروی انسانی هر حجمی از تقاضای رزرو را در کمترین زمان ممکن مدیریت می‌کنند. در حال حاضر تنها سامانه “هتلوکس” است که با طراحی و پیاده‌سازی روبات‌های نرم‌افزای، قادر به ارائه این خدمات در ایران هستند.

در رزرو “نیمه‌آنلاین”، تنها ارتباط مشتری با سامانه رزرو توسط روبات‌های نرم‌افزاری برقرار می‌شود و ارتباط سامانه یا فروشنده واسط با هتل آفلاین و با مکانیسم‌های دیگر قابل انجام است. در این روش معمولا سامانه‌ها یا واسطه‌ها توسط قراردادهایی که از پیش با هتل منعقد کرده‌اند، تعدادی از اتاق‌های هتل را گارانتی کرده و به مسافرین ارائه می‌دهند.

پس از تایید رزرو، اطلاعات از طریق مکانیسم‌های آفلاین نظیر فاکس یا ایمیل برای هتل ارسال می‌شود. تعدادی از سامانه‌های موجود رزرو در ایران از این روش استفاده می‌کنند که با توجه به تعدد واسطه‌ها و محدودیت در هتل‌هایی که به این روش اقدام به فروش اتاق‌های خود می‌کنند، مشتری از امکان انتخاب کمتری در انتخاب اقامتگاه یا هتل مورد نظر خود برخوردار است.

در رزرو “افلاین” یا On Request هم تنها ارتباط مشتری با سامانه رزرو هتل توسط وب سایت‌ها برقرار می‌شود و تمامی فرآیندهای جایابی، دریافت تایید از هتل، واریز وجه رزرو به حساب هتل که مهمترین بخش‌های فرآیند رزرو هستند توسط نیروی انسانی انجام می‌شود؛ به این شکل که پس از دریافت تقاضای رزرو از طریق وب سایت یا تلفن، نیروی انسانی با تماس تلفنی به بخش رزرو هتل از ظرفیت داشتن یا نداشتن هتل مطلع شده و در صورت ظرفیت داشتن به مسافر توسط ایمیل، تلفن و … اطلاع داده می شود، رزرو مسافر ثبت می‌شود و سپس نسخه‌ای از تاییدیه صادر شده برای هتل ارسال می‌شود و کارکنان بخش رزرو و پذیرش هتل باید مشخصات رزرو را در نرم‌افزار مستقر در هتل ثبت کنند و سپس برای دریافت وجه رزرو از فروشنده یا واسطه اقدام کنند.

در این روش علاوه بر افزایش احتمال خطاهای انسانی، به ویژه در فصل‌های پر سفر (High Season)، هزینه و قیمت تمام شده برای انجام یک فرآیند رزرو بیشتر است که معمولا از جیب مشتری پرداخت می‌شود و همچنین تاییدیه‌های صادر شده طولانی‌تر و از اعتبار کمتری برخوردارند. مشاهدات نشان از نمونه‌های متعددی است که مسافرین با تاییدیه‌های در دست به هتل مراجعه کرده‌اند ولی هتل از ثبت آن رزرو بی‌اطلاع بوده و از پذیرش مسافر امتناع کرده است.

به دلایل مشکلات بسیار سال‌هاست این روش تقریبا در همه جای دنیا منسوخ شده است.

 چرا “هتلوکس” توانسته روبات‌های نرم‌افزاری برای رزرو آنلاین پیاده‌سازی کند؟ شرکت سفرپردازان سام تک که طراح و مالک “هتلوکس ” است، شرکتی است که بیش از ۲۰ سال تجربه پیاده‌سازی نرم‌افزارهای تخصصی هتلداری (PMS) را در صنعت هتل داری کشور دارد. بیش از ۷۰۰ هتل و اقامتگاه در کشور از نرم‌افزارهای “مارلیک” و “هریس” – که از قدیمی‌ترین و مشهورترین سیستم‌های مدیریت هتل هستند- برای مدیریت اطلاعات و عملیات خود استفاده می‌کنند.

 روشن است که مهم‌ترین بخش فرآیند رزرو به ویژه جست‌وجو و جایابی و موجودیت اتاق‌ها و صدور تاییدیه رزرو در داخل هتل و توسط نرم‌افزارهای مستقر در هتل انجام می‌شود.

بنابراین طراحی و پیاده‌سازی روبات‌های نرم‌افزاری که ارتباط مستقیم مشتری را از طریق وب سایت با نرم‌افزارهای هتل برقرار کند برای این شرکت مهیا بوده است. از سوی دیگر مالکان و مدیران این شرکت، از دانش و تجربه کافی در زمینه “گردشگری الکترونیک ” (e-Tourism) برخوردارند و “هتلوکس” محصولی است که نتیجه این تجربیات و مطالعه دقیق و دستیابی به دانش جهانی سیستم‌های CRS (Central Reservation System)  و GDS (Global Distribution System) در صنعت جهانی جهانگردی است که “سام تک” به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تلاش می‌کند برای رونق گردشگری در ایران و اتصال آن به شبکه‌های فروش و توزیع جهانی، این استانداردها را در صنعت هتل‌داری کشور پیاده‌سازی کند. تردیدی نیست که حمایت مشتریان و مسافران محترم مهم‌ترین عامل در موفقیت این شرکت و توسعه صنعت گردشگری کشور خواهد بود.

آیا همه هتل‌های موجود در “ hotelux.com” آنلاین هستند؟

 خیر این‌طور نیست اما هتلوکس تلاش می‌کند هر روز هتل‌های بیشتری را به استانداردهای جهانی رزرو آنلاین مجهز کند.

حقیقت این است که این کار بسیار دیر در ایران شروع شده و هنوز همه هتل‌های کشور از آمادگی یا اطمینان لازم برای پیوستن به این روش و پیاده‌سازی برخوردار نیستند.

“هتلوکس” اعلام‌کرد: این مجموعه با توجه به ارتباطات گستردهای که با مدیران و مالکان هتل‌ها در طول سالیان دراز دارد تلاش می‌کند از یک سو اطمینان خاطر آنان را از مزایای بی‌بدیل این روش در کاهش هزینه‌های رزرو و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتریان آگاه و مطمئن ساخته و از سوی دیگر فرهنگ رزرو آنلاین را در میان مشتریان، مسافران و توزیع‌کنندگان دیگر نظیر شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی گسترش دهد.

در بخش دیگری از مطلب “هتلوکس” می‌خوانیم: با توجه به  علاقه کم نظیری جامعه ایرانی به شبکه‌های اجتماعی، اگر چه فرآیند رزرو آنلاین هتل بسیار پرزحمت و دشوار است اما مطمئن هستیم با حمایت جامعه مالکان و مدیران هتل‌ها و همچنین مشتریان و کاربران خود به سرعت بر تعداد هتل‌های آنلاین در کشور افزوده می‌شود. همزمان با این که سامانه “هتلوکس” همه هتل‌هایی که قابلیت آنلاین شدن را داشته باشند به هتل‌های آنلاین خود اضافه می‌کند، با استفاده از قراردادهای خوبی که با یکایک هتل‌ها و اقامتگاه‌های کشور دارد تلاش می‌کند بهترین قیمت‌های ممکن را به نفع مشتری از آنان کسب و به شکل آنلاین یا “On Request” در اختیار مشتریان قرار دهد.

دیگر خدمات رزرو هتل در این سایت به شرح زیر است:

رزرو هتل‌های تهران

رزرو هتل‌های مشهد

رزرو هتل‌های شیراز

رزرو هتل‌های اصفهان

رزرو هتل‌های یزد

رزرو هتل‌های کیش

رزرو هتل‌های قشم

رزرو هتل‌های تبریز

تجربه نشان داده حتی رزروهای “آفلاین” که از سوی “هتلوکس” برای مشتریان صادر می‌شود، هتل‌ها را تشویق می‌کند زودتر به شبکه هتل‌های آنلاین بپیوندند.

دیگر ویژگی‌های برجسته سامانه “هتلوکس” استانداردسازی قالب اطلاعات هتل‌ها و مراکز اقامتی برای نخستین بار در کشور  است.

هتلوکس اعلام‌کرد: ما اطلاعات دقیق و درستی از هتل‌ها و مراکز اقامتی در اختیار مشتریان می‌گذاریم؛ تخفیف‌های “هتلوکس” مستقیما از هتل دریافت شده و با حذف واسطه‌گری، بیشترین سهم ممکن از تخفیف هتل به مشتری تعلق می‌گیرد “هتلوکس” با بزرگترین شبکه‌های جهانی رزرو هتل ارتباط مستقیم دارد و حتی در رزروهای غیرآنلاین، در کمترین زمان تایید رزرو را صادر می‌کند؛ واچر یا تاییدیه رزرو “هتلوکس” سندی قابل اطمینان است.

با استفاده از راهنمای سایت می‌توانید از خدمات “هتلوکس ” استفاده کنید.

انتهای پیام

منبع :ایسنا

فرصت تبلیغات

تبلیغات متنی

استخدام در وب نگین
 
   

کانال اختصاصی وب نگین در تلگرام

پاسخ