رسانه باید از دیدگاه مردم مورد قبول باشد

6

دیدار متقیان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رسانه باید از دیدگاه مردم مورد قبول باشد و ایسنا رسالت مردمی خود را به خوبی نشان داده است.

به گزارش ایسنا، علی اوسط هاشمی در دیدار با علی متقیان مدیرعامل ایسنا، در زاهدان بیان کرد: خبرگزاری ایسنا توانسته در نگاه ها جای بگیرد و باید این موفقیت را رمز اقتدار این خبرگزاری دانست.

هاشمی گفت: پایه تولید خبر در ایسنا باید بدون آلودگی به قدرت و یا موضوع خاص باشد بلکه اساس کار بر حقیقت، صراحت داشتن و دچار لکنت زبان نشدن استوار باشد. شرط ماندگاری بودن بر محور نگاه مردم است نه ملاک مصلحت شخص. انتشار اخبار بر پایه حقیقت و صحت مورد تکریم مردم قرار دارد و رسانه ها باید آن را مدنظر قرار دهند.

هاشمی تصریح کرد: اگر رسانه ها بر پایه حقیقت و بدون آلودگی به قدرت و جریان خاص فعالیت کنند در جلب اعتماد افکار عمومی می توانند موفق باشند.شرط ماندگاری رسانه در افکار عمومی با توجه به گستردگی ارتباطات و افزایش آگاهی مردم، گام برداشتن در مسیر مصلحت انقلاب و خون شهدا و اقتدار نظام است. گام برداشتن در مسیر ارزش ها و خدمت صحیح به ملت سبب می‌شود که برخی جراید و روزنامه ها همچنان با تیراژ بالا فعالیت کنند و مورد استقبال عموم مردم قرار گیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه به ملت باید اولویت نگاه اصحاب رسانه قرار گیرد، گفت: اگر رسانه ها به سمت اهداف آرمانی نظام گام بردارند، مردم انتخاب گر خوبی هستند. مدنظر قرار دادن جامعه شناسی و شناخت صحیح روان افراد می‌تواند زمینه ساز محبوبیت رسانه‌ها در میان افکار عمومی باشد.

وی افزود: هر شخص مسئول زمانی می‌تواند موفق باشد که خود را به این ظرفیت برساند که ظرف من از آن ملت است و در این ظرف همه نظرات جای دارد. متاسفانه برخی افراد همیشه بر پایه انتقاد آن هم بر اساس جهل هستند که این نوع انتقادات قیمتی ندارد اما انتقاد بر پایه اصلاح، خیرخواهی، نیک اندیشی، یاری و مساعدت انسان، نعمت است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز برخی افراد به دنبال قد کشیدن با انتقاد تلخ و مضر هستند که این افراد مثل درخت بی ثمر قد می کشند اما ثمری ندارند برعکس افکار ارزشمند و انتقادات مفید همانند درخت تنومند مایه رحمت است. رسانه‌ها باید شناخت نیازهای زمان را مبنای تولیدات خود قرار دهند تا بتوانند به درستی به ایفای نقش بپردازند.

علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز در این دیدار گفت: این خبرگزاری به دور از حاشیه پردازی تنها به دنبال بیان واقعیت‌هاست. این رسانه توانسته بهترین و سالم ترین خبرها را منتشر کند به طوری که در آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۴۰۰۰ خبر منتشر کرد که یک مورد آن تکذیب نشد. این خبرگزاری با هدف پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دور از وابستگی جناحی تنها در مسیر خدمت به مردم و کشور گام بر می دارد.

وی افزود: در انتخابات پیش روی کشور، رسالت این رسانه بیان واقعیت‌ها و رعایت اعتدال است.

مدیرعامل ایسنا بیان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، خبرگزاری های ایسنا و ایکنا انتشار اخبار خوب، مفید و امید بخش را در دستور کار خود قرار داده‌اند به همین دلیل مورد اعتماد مطبوعات و رسانه‌ها هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: خبرگزاری ایسنا دیدبانی برای توسعه سیستان و بلوچستان بوده که محور اصلی و اولویت دار در ارائه خدمات آن، بیان مسائل اقتصادی،  اجتماعی، فرهنگی و هنری است.

دکتر تاجری افزود: ایسنای سیستان و بلوچستان، یک خبرگزاری است که در آن هم وقایع و خطابه‌های مربوط به اهل سنت و هم خطابه‌های مربوط به اهل تشییع را در حد وسع منعکس می‌کند. تاکید برگفتمان وحدت، احترام به اقوام و طوایف و مذاهب و سلایق، استراتژی ما است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: ما استان را به روایت ایسنا و ایکنا، ترسیم می‌کنیم تا سیمای واقعی سیستان و بلوچستان را از طریق گزارش های تصویری، مناظره ها و گفتوگوها، تبیین اخبار و وقایع به مخاطبان به زیبایی بشناسانیم. توجه به مهندسی خبر و جریان سازی فرهنگی و سیاسی از اصول اساسی در خبرگزاری های ایسنا و ایکنا است چرا که در حال حاضر خبرگزاری ها با رقبای سر سختی تحت عنوان شبکه‌های مجازی و اجتماعی مواجه‌اند.

انتهای پیام

منبع :ایسنا

فرصت تبلیغات

تبلیغات متنی

استخدام در وب نگین
 
   

کانال اختصاصی وب نگین در تلگرام

پاسخ