متلک قالیباف به روحانی

3
شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۲۲ کیلومتر از خط ۷ مترو گفت: مهم‌ترین چالش امروز تهران، آلودگی است؛ چه در حوزه آب، چه در حوزه هوا، خاک و صدا، بنابراین اولویت اصلی ما، توسعه حمل و نقل عمومی است.
محمدباقر قالیباف گفت: این پروژه در شرایط سخت مالی و مشکلات تحریم، به بهره‌برداری رسیده است و ما هم گرفتار تحریم‌های داخلی بودیم و هم تحریم‌های خارجی، اما همیشه یک حرف از شهرداری تهران زدم که من شهردار تهران هستم و در این خصوص، مسئول و پاسخگو و نباید از مشکلات حرفی بزنیم.

وی ادامه داد: برخی که نه یک متر خاک کَنده‌اند و نه یک متر سازندگی کرده‌اند، آن‌طور در خصوص شهر قلم‌فرسایی می‌کنند که به قول دوستان آخرش هم معلوم نیست صاحب این قلم کیست و نمی‌توانی پیدایش کنی.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت‌های شهرداری برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت گفت: تلاش کرده‌ایم برخلاف فعالیت‌های گذشته، شکاف بین شمال و جنوب را افزایش ندهیم.

قالیباف با بیان اینکه کار مترو کاری دلی است، اضافه کرد: اگر کاری دلی نباشد، هر چه امکانات، پول و … باشد، کار به جایی نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین چالش پایتخت آلودگی است، گفت: تهران گرفتار آلودگی هوا، صدا، آب و خاک است که مهمترین این آلودگی‌ها ناشی از ۸۰ درصد آلودگی هوا، ناشی از وسیله نقلیه متحرک است؛ از موتورسیکلت تا خودرو که از سال ۸۵ تاکنون اولویت اصلی ما توسعه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران با اشاره به وعده سال ۸۵ خود مبنی بر اینکه شهروندان تهرانی پس از طی ۳۵۰ متر، به اولین ایستگاه حمل و نقلی برسند، گفت: در حال حاضر این اتفاق بزرگ در تهران افتاده است، زیرا طی سال‌های گذشته ۷۵ درصد بودجه شهرداری صرف زیرساخت‌ها شده است.

قالیباف ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی تزریق شده است، اما ما در کنار توسعه حمل و نقل عمومی، به تونل و بزرگراه نیز نیاز داریم. اگر تونل و پل ساخته نشود، مشخص نیست با این حجم اضافه کردن خودرو، چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه اگر امروز بزرگراه امام علی یا آزادگان و یا پل صدر ساخته نمی‌شد مطمئناً شهر قفل می‌شد، تصریح کرد: اما برخی رفتار سیاسی دارند و نقدهای سیاسی می‌کنند، ما برای احداث پل صدر دو سال مطالعه کردیم و اگر امروز صدر را نداشتیم، وضعیت اتوبان همت و حکیم غیرقابل تحمل بود.

شهردار تهران با اشاره به احداث خط بی‌آرتی در مسیر خط ۴ گفت: آن زمان بر اساس نظر کمیسیون عمران، خط بی‌آرتی مفید تشخیص داده نشد اما با برآوردهایی که انجام دادیم، متوجه شدیم این مسیر ظرفیت هم مترو و هم بی‌آرتی دارد و در حال حاضر می‌بینیم که شهروندان با چه سختی‌هایی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و ظرفیت احداث یک طبقه دیگر را هم این خیابان دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری در خط ۶ رکورد کار و مدیریت را زده است، گفت: این خط کمتر از ۲۰ ماه هم حفاری شده، هم لاینینگ و هم ریل‌گذاری و طولانی‌ترین خط متروی تهران است.

فرصت تبلیغات

تبلیغات متنی

استخدام در وب نگین
 
   

کانال اختصاصی وب نگین در تلگرام

پاسخ