افزایش شتاب خودرو پژو 405 ، سمند ، پرشیا ، پارس ، پراید تا 50%
در زیر به طور مختصر هر یک از مراحل فوق را شرح خواهیم داد. آن طور که گفته میشود، در نسخههای کاملتر و قویتر سایپا اطلس از پیشرانههایی با قدرت ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب بخار استفاده خواهد شد و ساختار ۱۶ سوپاپ هم به پیشرانه این خودرو اضافه میشود. این موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی از نوع 16 سوپاپ با دو میل سوپاپ در بالا است و میتواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کامپیوتر خودرو ، می تواند با مقایسه اطلاعات به دست آمده از این دو سنسور ، سالم یا ناسالم بودن کاتالیسور خودرو را تشخیص دهد و در صورت لزوم به راننده ، جهت تعویض کاتالیسور هشدار دهد.در شکل زیر کاتالیسور با لکه های سبز ، سنسور شماره 1 ( قبل کاتالیسور ) با فلش زرد رنگ و سنسور شماره 2 ( بعد کاتالیسور ) با فلش قرمز رنگ نشان داده شده اند.
هدرز تیبا 2
گشتاور : این گشتاور دو نوع می باشد گشتاور نیرو و گشتاور چرخشی می باشد که باعث حرکت یا چرخش جسمی خواهد شد . خودرو مورد آزمایش که با خوشبختی سر از یک کشور نفت خیز در آورده بود از همان سری پیشرانههای پرمصرف ۴۶۰ بهره میبرد که قدرتی معادل ۲۲۰ اسب بخار را راهی چرخهای عقب میکند، رقمی که شاید در مقیاسهای امروزی چندان قابل توجه نباشد، اما وقتی بدانیم که چنین قدرتی به لطف گشتاور چشمگیر از همان دورهای پایین در دسترس قرار میگیرد، معادلات اندکی تغییر خواهد کرد. علاوه بر اینها یک هدرز دستساز و مافلر دوقلو، فنرهای قابل تنظیم به همراه کمبرپلیت و دیسک و کالیپرهای ترمز از برند برمبو، رینگهای 17 اینچی با لاستیکهای پیرلی 225 در جلو و 255 در عقب… بنابراین، شرکتهای ماشین سازی صرفا در مدلهایی که خریداران خاص دارند، ازش بهره میگیرند. نوارهای نسوز کاربرد های بالایی دارند که بسته به الیافی که در آن به کار برده شده در موارد مختلفی از آن استفاده می شود.در مواردی که به عایق بندی الکتریکی بالایی احتیاج باشد از این محصول استفاده می شود و در این زمینه کاربرد فراوانی دارد.
نوارهای نسور بسته به الیافی که در آن ها استفاده شده قیمت های مجزایی دارند و در انواع مختلفی تولید می شوند; در ادامه به کاربرد این محصول می پردازیم. همانطور که گفته شد از این نوع نوار در حرارت های بالا استفاده می شود و تا ۶۵۰ درجه سانتی گراد در مقابل حرارت مقاومت می کند. نوار نسوز اگزوز در اندازه های مختلفی تولید می شود و عرض آن ۳ سانتی متر، ۵ سانتی متر، ۷ سانتی متر و حتی ۱۰ سانتی متر می باشد و ضخامت آن برابر با یک و نیم میلیمتر و سه میلیمتر می باشد. سالهاست که اینکونل 625 بهعنوان متریال اصلی در اگزوزهای ماشینهای فرمول یک استفاده میشود. اما هدرز که در حقیقت یک قطعه از لوازم جانبی یا لوازم تقویت موتور بوده بجای منیفولد دود معمولی موتور نصب شده که با طول بیشتر و آرایش بهتر نسبت به منیفولد، باعث کاهش تداخل دودهای خروجی از هر سیلندر با یکدیگر و کمتر شدن فشار بازگشتی دود شده که در نهایت راندمان و توان موتور را بالا میبرد.
همچنین در موتور M۱۵GSI از بالانسر بهبود یافتهای نسبت به M۱۵ معمولی استفاده شده است. در این مقاله نیز قصد داریم به سراغ یکی از نمونههای خاص موجود در کشور برویم که علاوهبر تیونینگ سنگین موتور، از لحاظ طراحی ظاهری بدنه و کابین نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است. طراحی پژو 206 تیپ 5 طراحی خارجی پژو 206 از همان ابتدا برگ برنده اصلی این خودرو در بازار بود. از کشش بالایی برخوردارد است و در این زمینه مستحکم می باشد. پژو پارس یکی از محصولات پرفروش و پرطرفدار شرکت خودروسازی ” ایران خودرو ” است که از سال 1380 تا کنون در بازار ایران عرضه می شود.
هدرز قلبي من غرامك در این مقاله به این می پردازیم که نوار نسوز برای چه کاری استفاده می شود و از چه چیزی تشکیل شده است. نوار حرارتی فایبر گلاس از مقاومت حرارتی بالایی برخوردار است و بین تمام نوار نسوز ها حرف اول را می زند. ۴ برای موتورهای ۴ سیلندر ساخته میشوند که آرایش اول بهتر و مناسبتر است. برای افرادی که آن را نصب می کنند مشکلی پیش نمی آید و ایمنی کامل دارد. هدرز در واقع سیستم استخراج گاز و دود از داخل موتور میباشد ، متاسفانه منیفولد اورجینال اتومبیل ها نمیتوانند این گازها را به صورت کامل از موتور خارج نمایند و در نتیجه توان موتور کمتر شده که در نهایت منجر به کاهش شتاب میگردد ، اما زمانی که هدرز را نصب میکنید تفاوت را کاملاً حس میکنید به نوعی که در تعویض دنده و همچنین در دورهای بالا گپی نخواهید داشت و توان خروجی بیشتری از موتور خواهید دید چراکه گازها به صورت کامل از موتور خارج میشوند.
اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد هدرز پراید بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.