رینگ پیستون چیست و چه وظیفه ای دارد ؟
درباره کارکرد رینگ پیستون میتوانید اینجا را بخوانید. در اینجا روغن نقش روانکاری و همینطور نقش خنککاری را دارد پیستون سازی تبریز . درباره تسمه تایم و دلایل پاره شدن تسمه تایم و راههای خودداری از آن میتوانید اینجا را بخوانید. امروز که رکورد 5 میلیون عدد پیستون را رد میکنیم، گزیده از آن برعهده این 3 خطی بوده که خودمان احداث کردیم و کلیدی افتخار اعلام می کنیم که همین 3 تا خط کاملا عملیاتی و تولیدی الان تحت بار هستند و انشاءالله در سال 99 هم دارایی کمپانی بر مبنای ظرفیت همین خطوط چشم شده است. ممکن میباشد این سوال به جهت شما پیش بیاید که استفاده از انژکتورشوی ها چه ارتباطی مهم قفل و چسبنگی حلقه دارد ؟ حتی هیچ فردی خارج از نیروی انسانی شرکت، وارد نشده که در همین حوزه بیاید به جهت ما خدماتی ارائه کند. خوشبختانه یکی از نقاط اتکای پیستون و یکی از نقاط قوت شرکت تولیدی پیستون کشورایران همین میباشد که امروز هیچ وابستگی به واردات مواد اول از بیرون از مرزوبوم نداریم. پیستونها میبایست اهمیت استحکام اضطراری بوده و کیفیت بالایی داشته باشند در ضمن میبایست بتوانند به لطف حرارت را ساماندهی کنند. همانگونه که ملاحظه می شود حیاتی وجود حاشیه شیبداری در قسمت بالایی حلقه پیستون، هنگامی که پیستون و رینگ به سمت بالا حرکت می کنند، رینگ بر روی لایه روغن بر روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو نمودن روغن به سمت محیط احتراق پرهیز می شود، درحالیکه هنگام حرکت حلقه و پیستون به سمت پایین، بوسیله کناره تیز رینگ، روغن ها از بر روی دیواره سیلندر جارو شده و از طرز جا رینگی و ترک ها و شیارهای جا رینگی به داخل پیستون و نهایتاً به داخل کارتل جهت دهی می شود. رخنه افقی پیستون ها در ذیل حلقه ها می باشد و به تیتر سد حرارتی ، از هدایت گرمای قسمت رینگ ها به بدنه پیستون-که اهمیت دستکم بازی نسبت به سیلندر است-جلوگیری کند. مشخصات پایین به امداد عدد ها نشان داده شده است. L نشان دهنده گژن پین با قطر کوچک، M بیانگر گژن پین قطر متوسط و H معرف گژن پین حساس قطر پهناور است. فشار اعمال شده بر بر روی حلقه همین قطعه تقریبا اصلی فشار گازهای احتراق متناسب است. این دستگاه طوری طراحی شده می باشد که در حرکت رو به بالا روی روغن می لغزد و در حرکت رو به زیر آن را خراش می دهد. در همین موقعیت که دیواره یا این که مرحله جانبی رینگ به صورت شیبدار ساخته شده است، می بایست لبه تیز رینگ پیستون به سمت زیر باشد تا زمان بالا رفتن پیستون، این حلقه برروی لایه روغن موجود بر روی دیواره سیلندر لیز خورده و از جارو نمودن روغن های جداره سیلندر به سمت گوشه و کنار احتراق جلوگیری کند و در هنگام زیر رفتن پیستون، حاشیه تیز حلقه که به سمت ذیل می باشد مانند حاشیه یک شمشیر کار کرده و روغن های موجود برروی جداره سیلندر را تراشیده و به درون پیستون و نهایتاً کارتل ارسال می کند.این گونه رینگ ها بایستی به عنوان دومین رینگ کمپرسی آیتم به کارگیری قرار گیرند . همین دسته از حلقه ها به عنوان حلقه اولیه کمپرسی یا این که بالاترین رینگ پیستون آیتم استفاده قرار می گیرند و پله داخلی آنها می بایست به سمت بالا باشد. گژنپین (Gudgeon pin) در واقع رابط شاتون و پیستون می باشد و به ازای هر واحد پیستونی که ما تولید میکنیم، صد رد صد بایستی یک واحد گژنپین هم داشته باشیم. طرز عملكرد رينگ روغني نيز در شكل (7) نشان داده شده است. نحوه عملکرد رینگ پیستون روغنی نیز در رخ پایین سمت چپ نشان داده شده است. نشت مایعات از خودرو عارضه ها گوناگونی داراست و اکثر اوقات نشان دهنده یک مشکل است. پیستون نیکی تنها در معرض نیروهای عمودی در زمان احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر مداوم زاویه میله اتصال هم در آن اثرگذار است. اساسی افتخار اعلام می کنم که امروز پیستونهایی را تولید میکنیم که تا سالیان سال حتی به فکر صاحبان و مشتریان این محصولات نمیرسید که می گردد این را در باطن میهن ایجاد کرد و به صورت تماما روتین برای اینها سفارش خرید خارجی قرار داده می شد و از بیرون وارد میشد، امروز بحمدلله قادر هستیم هر مدل پیستونی را در همین مرزو بوم که نیاز صنعت داخلی باشد، در هر صنعتی که باشد، ساخت نماییم و فعالیت را نیز کردیم و نمونههایش به مشتریهایمان تحویل داده شده است. اولین و مهمترین، داشتن سرمایه به جهت اقتدار تامین مالی به جهت خرید کردن همین ماشین است، چون به طور معمول اتومبیل های خاص به شدت گرانقیمت هستند.