مشخصات، قیمت و خرید پیستون پژو 206 (تیپ 5) TU5 025 بالتین
حسین خاکساری، رییس هیات استدلال شرکت پیستون ایران اهمیت اشاره به رکورد تاریخی ساخت بیش از 5میلیون پیستون در 74 مدل در سال 1398 گفت: امروز دانش در شرکت، نهادینه هست و ما می توانیم فارغ از اتکا به کمپانی ها و متخصصین خارجی، روند فراوان پیچیده طراحی و راه اندازی خطوط ساخت را اساسی مهندسین و پژوهشگران شرکت پیستون جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم. به هر حالا علیرغم آن فراز و نشیبهایی که در روزگار انقلاب و جدا همکاری خارجیها رخ گرفت، این شرکت به فعالیتش ادامه داد، ولی طی این سالها تا سال 72 هیچگونه طرح و بسط و یا سرمایهگذاری جدیدی در این شرکت شکل نگرفت. حسین خاکساری رییس هیات استدلال شرکت پیستون کشور ایران درباره تولید، تحقیق و توسعه و صادرات اظهار کرد: پیستون ایران در سال 1352 در وقتی که اولین جرقههای قطعه سازی در مرزو بوم شکل گرفت، حیاتی سرمایهگذاری مشترک یک گروه اهل ایران دارای کمپانی ماهله آلمان (Mahle) تاسیس شد و ساخت خودش را در حوزه ایجاد انواع پیستونهای ماشینهای دیزلی و بنزینی آغاز کرد. پیستون کشورایران در سال 1372 درحالی که مهم مشکلات فراوانی روبرو بود، بر مبنا سیاستهای دولت وقت مبنی بر واگذاری به بخش خصوصی به وسیله گروه عظام خریداری شد. اساسی وجود تمام تحریمها و کل فشارهایی که از جوانب مختلف، چه به حیث تغییرات نرخ ارز و چه به نظر ایراداتی که برای بعضی از اثاثیه یدکی مواجه شدیم، ما در سال 98 بالاترین رکورد تاریخ همین شرکت را داریم ثبت میکنیم و از مرز پنج میلیون عدد انشاءالله عبور می نماییم و این ارتقا تیراژ در سالی دارااست رخداد میافتد که انتظارها همگی همین بود که صنایع ما حساس مشکلاتی که دارند، اصلی کمتر ساخت و دارای تعدیل نیروی انسانی مواجه شوند، اما خدا را شکر مهم عملکرد مدیران ارشد مجموعه، صاحبان سهام و همینطور مدیران کارشناس و فنی شرکت و پرسنل این شرکت، امروز علاوه بر اینکه دچار این بحرانها نشدیم، 5 میلیون عدد که در تاریخ این کمپانی بینظیر و بیسابقه است را رد میکنیم. 12 شرکت تیم قطعات ماشین عظام یعنی شرکت های پیستون ایران، فرآوری و ساخت، پایاکلاچ، بنا پویش، استام صنعت، والاقطعه، پویان صنعت نهاد، صنعت های طه، پایاذوب کاوه، تاراذوب، سازه سیم پویش و پایا ماشین نوین با بهره گیری از 6000 هزار نیروی انسانی خویش و حدود 26 هزار نیروی انسانی تامین کنندگانش، سالانه از خروج حدود 350 میلیون دلار ارز از مملکت جلوی گیری می کنند. زمانه باز ماندن سوپاپ و میزان گشوده شدن آن اهمیت میل سوپاپ و بادامک ها مدیر و کنترل می شود.در همین نوشته قصد بررسی پورت و پولیش سرسیلندر را داریم که به طور مستقیم بر راندمان موتور اثر گذاری می گذارد و مربوط به اندازه و ارتقا سایز پورت های ورودی و خروجی است.به طور معمولی بخواهیم تعریف و تمجید نماییم پورت به این معنی که ارتقاء سایز ورودی ها و خروجی ها سرسیلندر به سیلندر است و دعوا پولیش مربوط به صیغل دادن مسیر ها میباشد که به جهت تسریع ورود و خروج دود و هوا انجام می شود و به کل این روند ها پورت و پولیش سرسیلندر و سوپاپ ها گفته میشود. پیستون همچنین یاری به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر میکند. در اکثری موتورها از پیستون کف تخت استعمال می کنند البته رخ کف پیستون ممکن است مطابق کلیدی طرح موتور تغییر کند. یعنی ما امروز صاحب یک شرکت تماماً متکی به توانمندیهای داخلی، چه به نظر تکنولوژی، چه به لحاظ تعمیرات و چه به حیث علم فنی و بسط کالا هستیم که به طور کامل اصلی علم خود مجموعه که در شرکت نهادینه شده، ساخت و بسط را تعویض پیستون tu5 دنبال می کند. چرا که زیرساختهای ضروری چه به لحاظ برنامهریزی تامین مواد و چه به نظر نیروی انسانی و زیرساختهای تولیدی در کمپانی آماده شده و انشاءالله ما در سال 1399 رکورد شش میلیون عدد پیستون را محقق می کنیم. پیستون کشورایران امروز مجموعا 650 نفر نیروی انسانی را به شکل سرگرم به کار کرده است. حجم سرمایهگذاری که امروزه در شرکت پیستون جمهوری اسلامی ایران به وسیله مجموعه عظام صورت گرفته، میتوانم بگویم که در مملکت بینظیر است. ولی اینبار ایران خوردو قبل از ورود EC5 مدعی شده تا ۸۰ در صد قطعات موتور مستقر ایجاد میشود! قبل از سال 98 بیشترین رکوردی که در سالهای قبلی شرکت پیستون کشورایران تصویب کرده، 4 میلیون عدد پیستون بوده. 26 سال بعد از واگذاری به تیم قطعات اتومبیل عظام که از جمله تجربه های موفق خصوصی سازی در مملکت است. این موتور از جایی که نسبت به بقیه موتور های داخلی مستعد تر است و فساد های کمتری دارد،خیلی میان تیونر های اهل ایران دوست داستنی شده است. پاسخ منفیه به این دلیل که همان طور که می دانید انتقال نیروی موتور به چرخ ها بصورت مستقیم نمیباشد و دیفرانسیل و گیرباکس نیز در همین دربین قرار دارند . براساس گزارش هایی که خوانده ام، دستکم 150 هزار نفر در قطعهسازی تعدیل شدند، اما من حیاتی افتخار به شما عرض می کنم که دارای حمایت های آقای عباس ایروانی ریس تیم قطعات خودرو عظام، کمپانی پیستون ایران در سال پیشین نهتنها نیروی انسانیاش را نگهداری کرد، بلکه ما 100 نفر نیروی برنا از شهر تبریز جذب کردیم و خوشبختانه اینها امروز حیاتی طیب خاطر در همین شرکت مشغولند و عمل میکنند.