پیستون خودرو چگونه عمل می کند؟
به طور معمول در موتور خودرو از رینگ پیستون چدنی استعمال می شود، در حالی که موتورهای پرقدرت از حلقه های اهمیت فرآورده چدن نشکن کرومی استفاده می کنند. پیستون های آلومینیومی در هر دو نوع، انتقال حرارتی بالایی دارا هستند و شکلپذیری لطف نیز برخوردارند و درنتیجه خطر شکستن آنها کمتر است، اما قیمتشان نسبت به پیستون های چدنی عمده است. این جور از پیستونها به دو طریق ریختگی یا آهنگری ساخته میگردند و گرچه در تولید پیشرانهها یا این که موتورهای امروزی پیستونهای آلومینیمی ریختگی عمده متداول هستند، البته مدل از آهنگری به جهت موتورهای سنگین و پر توان بهره گرفته می گردد و این گونه از پیستونها استمرار بیشتری دارند. این خصوصیات به همین استدلال می باشد که در اثر بالا رفتن بیش از حد دما، این قطعه به دیواره سیلندر نچسبد و عملکرد موتور را مختل نکند. رینگ های پیستون گونه های مختلفی دارند که وظایف متمایز را انجام می دهند. 2- درز بندی گوشه و کنار احتراق و پرهیز از نشت گاز از اطراف پیستون : نشت گاز از اطراف پیستون می تواند در کار موتور مشکل ساخت نماید که حلقه ها وظیفه آب بندی و پرهیز از این گزینه را بر عهده دارند . همانگونه که می دانید بالای پیستون محیط احتراق می باشد و ادغام سوخت و هوا می بایست در محیط احتراق فشرده بشوند تا مهم یک جرقه کوچک شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به تحت رانده و ساخت نیرو و انرژی بنماید؛ اگر قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی فی مابین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به درستی انجام نمی شود؛ از طرف دیگر در صورتی که قطر پیستون اکثر از قطر سیلندر باشد ، پیستون داخل سیلندر گیر می نماید و قابلیت و امکان حرکت پیدا نمی کند. زمانی که پیستون در حرکت احتراق به سمت ذیل رانده می شود ، یک نیروی جانبی را در جهت مخالف زاویه دار وارد می کند. اصلی مغازه اسباب یدکی خودرو سلیم سنتر همپا شوید تا عملکرد رینگ پیستون را برای شما شرح دهیم. اشکال رینگ پیستون چطور کار می کنند؟ زمانی که حلقه ها شروع به فرسودگی می کنند، توان آنها برای عایق بندی گاز احتراق کاهش می یابد. بالاترین شیار پیستون اهمیت یک رینگ تراکم پیستون میباشد که وظیفه اهمیت آن عایق بندی و جلوگیری از هر نوع نشتی در درون گوشه و کنار احتراق در طی فرآیند احتراق می باشد. پیستون خودرو از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا این که قسمت تحت پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کمتر یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. اگر دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به اخذ اطلاعات زیاد بیشتر در آیتم piston 70mm لطفا به تماشا از وب وبسایت ما.